IF till Kreta!

Utrustning, hamntips, boende

Moderator: Moderator

Kreta-Calle

IF till Kreta!

Inlägg av Kreta-Calle »

Hej alla! Jisses, ett sprillans nytt gränssnitt på forumet! Har inte varit inne på många månader och blev överraskad!
Jag kanske borde skrivit dessa rader på Annons-torget på IF-boat.com i stället för här i forumet. Men jag hittade ingen passande valbar rubrik (typ båtar säljes/köpes/bytes) eftersom det inte rör sig om det. Så jag chansar på att skriva här i forumet.

Väldigt kortfattat:
Jag och min fru bor på Kreta (Rethymno).
Vår IF, SWE-1988, ligger på land i Lagunen, Malmö. Vi vill ha ner den hit nästa vår/sommar och vi har inte tid att själva segla ner henne. Vi kommer tidigt nästa vår att vår-rusta den samt säkerhetsbesiktiga den.
Vi söker några kunniga seglare som skulle ha tid att segla ner henne (kraftigare 4-takts utombordare för motorgång genom kanalerna kommer att inköpas).
Samtliga omkostnader betalda (typ hamnavgifter, logi etc) under seglatsen ner. En vecka betald semester (Hotell eller pensionat) här i Rethymno samt betald flygresa hem till Skandinavien.
All info om båtens utrustning fås enklast genom att maila mig på:
calle@calle.se
Helt kort: Båten är "strippad" för kappsegling, men helt nya pulpits, mantåg och badstege finnes och kan monteras.
2xGenua, 2xStorsegel, 1xFock samt spinnaker. Handburen Garmin GPS samt VHF. Windex och annat nödvändigt finns naturligtvis!
Jag hoppas att det finns någon som känner någon som känner några som kanske kan nappa på detta!
Många hälsningar från ett varmt Kreta!
Calle!
Thomas SWE 2017

Inlägg av Thomas SWE 2017 »

Blir det inte billigare att sätta båten på en lastbil? Då får du ju dessutom transporten försäkrad. Jag har en kompis som lyckades få en lastbilstransport av en bra mycket större båt från Marseille till Malmö för under 20 000 SEK.
Användarvisningsbild
IF1158
Been thanked: 1 time

Inlägg av IF1158 »

Jag kan nog tänka mig ge mig på det.
Jag har precis forcerat en passagerarbåt Sealounge från Göteborg till Stockholm genom Trollhätte kanal, Göta kanal och Södertälje kanal, 66 slussar på 4 dagar så jag känner mig hyfsat fähig på kanalfart nu.
Jag har även nautisk behörighet klass VIII samt maskin klass VIII.
Återkom om du önskar hjälp.
Fredrik Ringblom
Kreta-Calle

If till Kreta

Inlägg av Kreta-Calle »

Hej!
Tack för era svar!!
Jag har även fått några mail med intresse-förfrågningar!
Är just nu i Malmö, men sticker till Kreta på torsdag.
Jag ska sammanställa en lista med all info om båten, tillbehör, försäkringar etc så fort jag kommer tillbaka till Kreta.
Ni som är intresserade och vill ha listan, maila mig på calle@calle.se så skickar jag den. Samt ställ gärna alla frågor som finns att ställa!!
Samt tipsa mig gärna om allt som man behöver veta!!
Calle!
Skriv svar